
Zapisy: już otwarte!
Zamknięcie zgłoszeń: 23 września 2022, 23:59
Wielki Finał: 22 października 2022, 20:00
Informator
Informator OGAE Playback Show 2022 to główny zbiór informacji i zasad obowiązujących w nadchodzącej edycji konkursu. Zapoznaj się z nim przed dokonaniem zgłoszenia.
OGAE Playback Show to coroczny konkurs dla członków Stowarzyszenia Konkursu Piosenki Eurowizji OGAE Polska na najlepszy występ playbackowy do eurowizyjnego utworu.
Uwaga – nowe terminy trzeciej edycji OGAE Playback Show!
23 września 2022, 23:59
Zamknięcie zgłoszeń, przesłanie klipów konkursowych i materiałów towarzyszących
25 września 2022
Losowanie kolejności występów
8 października 2022
Nagrania green roomów
od 15 października 2022
Tydzień promocyjny
22 października 2022, 20:00
Wielki Finał
OGAE Playback Show jest organizowany przez Sztab Organizacyjny. W jego skład w edycji 2022 wchodzą:
Grupa A – Koordynacja i komunikacja z uczestnikami
- Michał Dobrodziej-Rewoliński
- Michał Kacprowicz
- Wojciech Proma
- Bartek Radomski
Grupa B – Prowadzenie i scenariusz
Prowadzący zostaną ogłoszeni niebawem
Grupa C – Technika i montaż
- Michał Kacprowicz
- Adam Piwoński
- Wojciech Proma
- Bartek Radomski
- Artur Sekretarski
- Artur Zieliński
Pracę Sztabu Organizacyjnego koordynuje Michał Kacprowicz.
Od tego roku komunikacja będzie prowadzona zarówno na messengerze jak i mailowo. Wszystkie informacje padające w korespondencji są poufne. Dotyczy to zarówno organizatorów jak i uczestników.
Messenger
Każdy uczestnik będzie mieć założoną dedykowaną konwersację na Facebook Messenger między sobą, a członkami sztabu organizacyjnego z grupy A. Członkowie sztabu spoza grupy A nie będą mieć dostępu do czatów uczestników.
Uwaga – większość organizatorów będzie mieć wyciszone konwersacje, dlatego jeśli będziesz potrzebować pomocy konkretnej osoby, oznacz ją przy pomocy @Imię, aby otrzymała powiadomienie.
Messenger jest podstawową formą komunikacji do luźnych pytań.
Od tego roku prosimy Was także o podanie adresów mailowych. Na maila będziemy wysyłać ogólne ogłoszenia (na messengerze było to problematyczne ze względu na dużą liczbę konwersacji), dlatego podaj taki adres, który regularnie sprawdzasz!
E-mail jest podstawową formą komunikacji do wysyłania plików i zgód na uczestnictwo.
Adres e-mail sztabu organizacyjnego to ops@ogae.pl.
Szukasz informacji na temat przesyłania plików?
Zajrzyj do oddzielnego działu informatora na ten temat („Wysyłka plików”).
Uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie członkowie Stowarzyszenia Konkursu Piosenki Eurowizji OGAE Polska (z wyjątkiem osób wspierających – opisane dalej).
Uczestnicy mogą występować pod pseudonimem artystycznym.
Rezygnacja z członkostwa w OGAE Polska lub jego pozbawienie wiąże się z automatycznym wykluczeniem z uczestnictwa w konkursie.
Limity uczestnictwa
Wprowadza się następujące limity uczestnictwa dla każdego członka OGAE Polska:
- jako solista lub w duecie – 1 występ
- jako członek zespołu (3-6 osób) – 1 występ
- jako osoba wspierająca – bez limitu
W występie może wziąć udział maksymalnie 6 osób.
Osoby wspierające
Jako osobę wspierającą rozumie się np. tancerza, chórzystę, osobę pojawiającą się w fabule występu. Osoba wspierająca nie może pełnić wiodącej roli w występie. Dopuszcza się udział osób spoza OGAE Polska w występach wyłącznie jako osób wspierających. Osoby spoza OGAE Polska muszą wyrazić zgodę na publikację wizerunku.
Organizatorzy
Nie zezwala się na udział w konkursie organizatorów z grup A i B (A: koordynacja i komunikacja z uczestnikami, B: prowadzenie i scenariusz).
Zezwala się na udział organizatorów z grupy C (technika i montaż) w konkursie. Organizatorzy z grupy C biorący udział w konkursie będą mieć ograniczony dostęp do konwersacji z uczestnikami oraz do przesłanych przez nich plików do dnia zamknięcia zgłoszeń. Wyjątki mogą stanowić sytuacje wymagające ich uwagi (np. weryfikacja techniczna przesyłanych plików), jednak organizatorzy będą starali się ograniczać takie sytuacje do minimum.
Zgłoszenia dokonuje się poprzez formularz internetowy na stronie www.ogae.pl/playbackshow/zapisy
Start zapisów odbędzie się w środę, 8 września 2021 o godzinie 20:00. Przy zapisach obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy”.
Dopuszcza się zmienianie informacji podanych w formularzu rejestracyjnym – w tym wybranego utworu, jednak nie później niż do zamknięcia zgłoszeń. W celu zmiany podanych informacji skontaktuj się z zespołem organizacyjnym (prosimy nie wypełniać formularza ponownie).
Dopuszczone utwory
W konkursie mogą brać udział utwory, które były wykonywane w Konkursie Piosenki Eurowizji (włączając odwołaną edycję 2020) lub w Konkursie Piosenki Eurowizji dla Dzieci. Dopuszcza się także utwory, które brały udział w konkursowych częściach preselekcji do tych konkursów.
Wersje podkładów muzycznych
Do udziału w konkursie dopuszcza się zarówno utwory w wersjach studyjnych, jak i w wersjach wykonywanych na żywo. Podkład muzyczny na żywo nie musi pochodzić z konkursu lub selekcji, musi być jednak wykonywany przez oryginalnego artystę (nie dopuszcza się coverów wykonywanych przez innych artystów, dopuszcza się jednak np. duet, którego częścią jest oryginalny artysta). Dopuszcza się wersje akustyczne i inne aranżacje utworów, tak długo jak są wykonywane przez oryginalnego artystę. Dopuszcza się inne wersje językowe utworów, tak długo jak są wykonywane przez oryginalnego artystę. Nie dopuszcza się wersji instrumentalnych/karaoke.
Zablokowane utwory
W konkursie nie mogą brać udziału utwory z poprzedniej edycji OGAE Playback Show (włączając utwory z występów niekonkursowych – Interval Act) oraz utwory zarezerwowane przez organizatorów do przygotowania oprawy nadchodzącego konkursu. Lista utworów zablokowanych może być aktualizowana, z czasem możemy blokować kolejne utwory na potrzeby oprawy konkursu. Przed dokonaniem zgłoszenia sprawdź aktualną wersję listy.
Lista utworów zablokowanych w edycji 2022:
Tytuł utworu | Artysta | Kraj i rok |
A Matter Of Time | Sennek | Belgia 2018 |
Andromeda | Elodie | Włochy 2020 (selekcje) |
Arcade | Duncan Laurence | Holandia 2019 |
Bulletproof | Dotter | Szwecja 2020 (selekcje) |
Calm After The Storm | The Common Linnets | Holandia 2014 |
City Lights | Blanche | Belgia 2017 |
Destiny | Laura | Estonia 2009 (selekcje) |
Discoteque | The Roop | Litwa 2021 |
Don’t Break Me | Montaigne | Australia 2020 |
Higher Ground | Rasmussen | Dania 2018 |
La Voix d’Aretha | The Divas | Francja 2019 (selekcje) |
Lost & Forgotten | Peter Nalitch & Friends | Rosja 2010 |
Love Shine A Light | Katrina And The Waves | Wielka Brytania 1997 |
Maeva | Amui | Francja 2021 (selekcje) |
Minn Hinsti Dans | Páll Óskar Hjálmtýsson | Islandia 1997 |
Mirror | Kamilla Ismailova | San Marino 2015 (JESC) |
Missing | Ola Gintrowska | Polska 2016 (selekcje) |
Monument | Keiino | Norwegia 2021 (selekcje) |
My Little World | Club La Perse | Finlandia 2017 (selekcje) |
Pokušaj | Laka | Bośnia i Hercegowina 2008 |
Sama | Justyna Steczkowska | Polska 1995 |
Samba Si Arbeit No | Roberto Blanco | Niemcy 1979 (selekcje) |
Siren Song | Maruv | Ukraina 2019 (selekcje) |
Standing Still | Roman Lob | Niemcy 2012 |
Znaeš Deka Znam | Verica Pandilovska | Macedonia 2000 (selekcje) |
ШУМ (Shum) | Go_A | Ukraina 2021 |
Podstawową zasadą nagrań jest zasada, że co nie jest zakazane, jest dozwolone. Liczymy na kreatywność uczestników, szczególnie jeśli mają potencjał pozytywnego zaskoczenia odbiorców. W razie wątpliwości odnośnie realizacji pomysłu skonsultuj się ze sztabem organizacyjnym.
Forma występu jest dowolna – np. teledysk, animacja.
Wideo nie musi być pełnym lip-sync (ruch ust symulujący śpiewanie słów w utworze), jednak lip-sync musi towarzyszyć co najmniej połowie słów w utworze.
Limit czasowy
Maksymalny limit czasowy na występ (końcowa długość przesłanego klipu konkursowego już po montażu) to 3 minuty i 30 sekund. W tym czasie muszą zawrzeć się wszystkie dodane efekty, materiały, intra, przejścia itp.
Kolejność występów
Kolejność występów zostanie ustalona w drodze losowania.
Treści niedozwolone
Nie wolno:
- używać w nagraniach zwrotów obscenicznych lub uznawanych za obraźliwe,
- prezentować mocno wyeksponowanej nagości,
- prezentować treści politycznych.
Nie jest to lista zamknięta. W przypadkach budzących wątpliwości będziemy kierować się zasadą „czy mogłoby to zostać pokazane na Eurowizji?”.
W przypadku odrzucenia jakichś treści, organizatorzy poinformują uczestnika o tym fakcie oraz o powodach podjęcia takiej decyzji, postaramy się także stworzyć możliwość poprawienia materiałów. Jeśli uczestnik nie skorzysta z takiej szansy (lub nie będzie to możliwe) zastrzegamy sobie prawo do ocenzurowania materiałów budzących wątpliwość lub do całkowitej odmowy publikacji materiału, a co za tym idzie – wykluczenia z konkursu.
Aby wziąć udział w konkursie, poza klipem konkursowym trzeba również przesłać komplet materiałów towarzyszących, które zostaną wykorzystane do stworzenia konkursu (np. pocztówka). Brak przesłania wymaganych materiałów towarzyszących w wymaganym terminie może skutkować wykluczeniem z konkursu.
Pocztówka
Link do ankiety
Green Room
W tym roku Green Room zostanie nagrany przed konkursem i nie będzie realizowany na żywo. Uczestnictwo w nagraniach Green Roomów jest obowiązkowe. Nagrania odbędą się w formie zdalnej. Termin nagrań jest podany w zakładce „Najważniejsze daty”.
Opening
- nagranie jak odnajdujesz/tworzysz świetlną flagę
- zdjęcie flagi
Behind the scenes / Wpadki
Mile widziane materiały zawierające śmieszne wpadki lub ciekawe materiały, które powstały w trakcie tworzenia występów i materiałów towarzyszących. Zostanie to wykorzystane do stworzenia klipu „behind the scenes”. Prosimy o przesyłanie nie więcej niż kilkadziesiąt sekund materiału.
Biorąc udział w konkursie, wyrażasz zgodę na publikację swojego klipu konkursowego i swojego wizerunku wewnątrz Stowarzyszenia Konkursu Miłośników Piosenki Eurowizji OGAE Polska. W przypadku zarówno swoim jak i innych osób biorących udział w występie musisz dostarczyć pisemną zgodę na publikację wizerunku od siebie i tych osób (może być skan/zdjęcie).
W przypadku osób biorących udział w więcej niż jednym występie wystarczy jednokrotne przesłanie zgody.
Pobierz zgodę w formacie PDF
Wypełnione zgody zeskanuj lub zrób im dobrej jakości zdjęcia i prześlij je na ops@ogae.pl.
Spełnienie technicznych wymogów klipu jest bardzo ważne. W przypadku materiałów złej jakości technicznej (np. bardzo słaba rozdzielczość, bardzo zła jakość dźwięku w klipie) zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia materiałów. Te wytyczne techniczne obowiązują zarówno dla klipów konkursowych, jak i materiałów towarzyszących. W razie wątpliwości skontaktuj się z zespołem organizacyjnym.
Rozdzielczość klipu
Zalecana: 1920×1080 pikseli (Full HD 1080p)
Dopuszczalna: 1280×720 pikseli (HD 720p)
Uwaga! Proszę nie przesyłać plików o rozdzielczości większej niż 1920×1080 pikseli (czyli także plików w jakości 4K) – znacznie spowalniają one proces montażu transmisji. Pliki takie będą odrzucane!
Twój program pyta 1080i czy 1080p? Wybierz 1080p.
Zalecana proporcja boków klipu
16:9 poziomo – w przypadku innej proporcji boków tło zostanie wypełnione kolorem czarnym. Dopuszczalne są także formaty kinowe (np. 2.35:1), prosimy jednak wtedy o samodzielne wyskalowanie pliku do formatu 16:9 z czarnymi pasami.
Klatkowanie
25 klatek na sekundę (fps).
Klatkowanie 30 fps jest dopuszczalne, ale niezalecane (może wtedy występować nieznaczne pogorszenie jakości klipu podczas transmisji). Proszę nie przesyłać klipów o klatkowaniu 50 fps, 60 fps lub innych.
Długość klipu
Maksymalnie 3 minuty i 30 sekund.
Format pliku
Zalecany format pliku: .mp4
Zalecany kodek: H.264 (jeśli nie wiesz o co chodzi, użyj ustawień domyślnych)
Audio
Uwaga – w poprzednich edycjach konkursu pojawił się problem z bardzo różną głośnością muzyki w dostarczonych przez uczestników klipach. Prosimy o zwrócenie specjalnej uwagi na głośność w trakcie montażu. Zmontowany klip powinien być głośny, ale nie na tyle aby trzeszczeć. Jednocześnie prosimy zwrócić uwagę na głośno i wyraźnie wypowiadane słowa w materiałach towarzyszących, bez szumu wiatru itp.
- pomóc dobrać oprogramowanie do montażu,
- doradzić jak korzystać z programu i jak wykonać podstawowe efekty,
- pomóc przy bardziej zaawansowanych czynnościach technicznych (choć podstawowy montaż musi zostać wykonany po stronie uczestnika).
Na komputerze
Nie wiesz od czego zacząć? Zacznij od tego programu:
OpenShot (poziom: względnie prosty)
https://www.openshot.org/
Aplikacja pozwalająca na montaż filmów przy całkiem prostej obsłudze. Można uzyskać zdecydowanie więcej efektów niż w aplikacji „Zdjęcia” systemy Windows 10. Warta spróbowania przez niezaawansowanych. W pełni darmowa i dostępna w języku polskim.
Aplikacja „Zdjęcia” w systemie Windows 10 (poziom: bardzo prosty)
Domyślnie zainstalowana aplikacja na komputerach z systemem Windows 10 pozwala na montaż wideo. Wystarczy otworzyć dowolny filmik w tej aplikacji, po czym wybrać w prawym górnym rogu okna opcję Edytuj i utwórz / Utwórz film z tekstem.
DaVinci Resolve (poziom: średniozaawansowany)
https://www.blackmagicdesign.com/uk/products/davinciresolve/
Najbardziej zaawansowany darmowy program do montażu. Uwaga – nie mylić z DaVinci Resolve Studio, który jest programem płatnym. Stwarza dużo możliwości. Wymaga trochę lepszego komputera.
Adobe Premiere (poziom: zaawansowany)
https://www.adobe.com/pl/creativecloud/desktop-app.html
Program dla zaawansowanych, ale dający niemal nieograniczone możliwości. Dostępny w wersji darmowej na 7 dni. Wymaga całkiem dobrego komputera.
Na telefonie
Kinemaster (poziom: prosty)
https://www.kinemaster.com/
Prosta w obsłudze aplikacja umożliwiająca względnie zaawansowany montaż filmów na telefonie. Dostępna na Android i iOS. W wersji darmowej generuje plik z logiem w rogu (możliwe do rozmycia przez zespół organizacyjny).
Ze względu na duże rozmiary plików wideo zalecamy przesyłanie plików przy pomocy dysków chmurowych takich jak np. Google Drive, OneDrive lub Dropbox. Można także skorzystać z usługi www.wetransfer.com (limit wielkości 2 GB, pliki same się usuwają po tygodniu). Jeśli będziesz korzystać z usługi WeTransfer lub innej usługi chmurowej możesz podać ops@ogae.pl jako adres odbiorcy.
Ze względu na duże pogorszenie jakości materiałów i brak możliwości pobierania plików wideo, proszę nie przesyłać żadnych materiałów bezpośrednio Messengerem.
Zakaz publikacji materiałów przed konkursem
Zgłoszony klip konkursowy oraz jego fragmenty, stopklatki, materiały towarzyszące, zajawki, teasery itp. nie mogą być publikowane w żadnej formie przed konkursem – z wyjątkiem sytuacji dopuszczonych w ramach tygodnia promocyjnego. Dotyczy to zwłaszcza materiałów publikowanych w prywatnych mediach społecznościowych uczestników.
Tydzień promocyjny
Publikowanie zajawek jest dozwolone dopiero w trakcie tygodnia promocyjnego (termin w zakładce „Najważniejsze daty”).
W tych dniach będziecie mogli publikować na grupie Members oraz na prywatnych mediach społecznościowych materiały promujące Wasze występy. Zalecamy jednak, by nie publikować całych fragmentów występów, a raczej drobne zajawki, nie zdradzające zbyt wiele. Zachowajcie najlepsze na konkurs!
W przypadku jeśli jednak podejmiecie decyzję o publikacji fragmentu występu przed konkursem, dopuszczalne jest tylko opublikowanie fragmentu nie dłuższego niż 15 sekund.
Ujawnienie pseudonimów
W trakcie losowania zostaną ujawnione następujące informacje o występach:
- pseudonim artysty,
- faktyczna tożsamość artysty (lub członków duetu/zespołu) jeśli jest oczywista, np. pseudonim nawiązuje do imienia, nazwiska, pseudonimu znanego w kręgu OGAE Polska,
- tytuł utworu,
- szczegóły dotyczące oryginalnego występu na Eurowizji lub w selekcjach,
- to czy artysta wykonuje występ solowo/w duecie/zespołowo/z osobami wspierającymi.
W trakcie losowania nie zostaną ujawnione informacje:
- faktyczna tożsamość artysty (lub członków duetu/zespołu) – jeśli nie jest oczywista dla członków OGAE Polska,
- szczegóły występu.
W przypadku nieujawnienia swojej tożsamości podczas losowania artyści mogą samodzielnie się ujawnić (np. w komentarzach pod transmisją losowania, pod grafiką z kolejnością startową, w rozmowach prywatnych). Nie dopuszcza się jednak publikowania dedykowanych treści ujawniających tożsamość artysty przed tygodniem promocyjnym (zostanie to potraktowane jako niedozwolona forma promocji).
W tym roku nie będzie próby generalnej, ponieważ green room nie będzie transmitowany na żywo.
Prawo głosu mają wyłącznie członkowie OGAE Polska, w tym artyści biorący udział w konkursie. Zabrania się oddawania głosu na samego siebie.
Głosowanie odbywa się w systemie eurowizyjnym: każdy ma do przyznania 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 pkt. W przypadku remisu obowiązują zasady identyczne jak na Konkursie Piosenki Eurowizji.
Głosowanie zostanie przeprowadzone na żywo podczas transmisji, przez formularz do głosowania dostępny pod linkiem wskazanym w jej trakcie. Formularz będzie dostępny po podaniu kodu PIN lub po zalogowaniu się. PIN do głosowania zostanie przypomniany wszystkim członkom OGAE Polska mailowo na kilka dni przed transmisją.
W zależności od warunków technicznych i społecznych (pandemia) łączenia będą przeprowadzone indywidualnie lub łącząc się z grupami zorganizowanymi, np. podczas imprez oddziałów regionalnych. Pozostałe głosy zostaną zsumowane w ramach televotingu.
Głos każdego członka OGAE Polska ma tę samą wagę – niezależnie od tego czy głosujesz w trakcie wideopołączenia, czy Twoje punkty są podawane jako televoting.
Łączenia będą realizowane wskazanym komunikatorem. Na moment wydania informatora łączenia indywidualne będą realizowane za pomocą komunikatora Messenger.
Organizatorzy opublikują szczegółowe wyniki po konkursie.
W przypadku zaistnienia ważnych okoliczności lub pojawienia się nowych potrzeb zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia korekt/zmian w zasadach konkursu.
W przypadku rażącego naruszenia zasad, łamania zasad społecznego współżycia lub zachowań sprzecznych z duchem fair-play zastrzegamy sobie prawo do wykluczenia uczestnika z konkursu. Wszelkie sytuacje niejasne będziemy starali się rozstrzygać na korzyść uczestnika, przy jednoczesnej dbałości zarówno o zasady fair-play, jak i jakość konkursu.
Mamy nadzieję, że będziecie się wspaniale bawić w kolejnej edycji OGAE Playback Show!
Zapraszamy do uczestnictwa!