Zasób 3

Zapisy: już otwarte!
Zamknięcie zgłoszeń: 23 września 2022, 23:59
Wielki Finał:
 22 października 2022, 20:00

Informator

Informator OGAE Playback Show 2022 to główny zbiór informacji i zasad obowiązujących w nadchodzącej edycji konkursu. Zapoznaj się z nim przed dokonaniem zgłoszenia.

OGAE Playback Show to coroczny konkurs dla członków Stowarzyszenia Konkursu Piosenki Eurowizji OGAE Polska na najlepszy występ playbackowy do eurowizyjnego utworu.

Uwaga – nowe terminy trzeciej edycji OGAE Playback Show!

23 września 2022, 23:59
Zamknięcie zgłoszeń, przesłanie klipów konkursowych i materiałów towarzyszących

25 września 2022
Losowanie kolejności występów

8 października 2022
Nagrania green roomów

od 15 października 2022
Tydzień promocyjny

22 października 2022, 20:00
Wielki Finał

OGAE Playback Show jest organizowany przez Sztab Organizacyjny. W jego skład w edycji 2022 wchodzą:

Grupa A – Koordynacja i komunikacja z uczestnikami

  • Michał Dobrodziej-Rewoliński
  • Michał Kacprowicz
  • Wojciech Proma
  • Bartek Radomski

Grupa B – Prowadzenie i scenariusz

Prowadzący zostaną ogłoszeni niebawem

Grupa C – Technika i montaż

  • Michał Kacprowicz
  • Adam Piwoński
  • Wojciech Proma
  • Bartek Radomski
  • Artur Sekretarski
  • Artur Zieliński

Pracę Sztabu Organizacyjnego koordynuje Michał Kacprowicz.

Od tego roku komunikacja będzie prowadzona zarówno na messengerze jak i mailowo. Wszystkie informacje padające w korespondencji są poufne. Dotyczy to zarówno organizatorów jak i uczestników.

Messenger

Każdy uczestnik będzie mieć założoną dedykowaną konwersację na Facebook Messenger między sobą, a członkami sztabu organizacyjnego z grupy A. Członkowie sztabu spoza grupy A nie będą mieć dostępu do czatów uczestników.

Uwaga – większość organizatorów będzie mieć wyciszone konwersacje, dlatego jeśli będziesz potrzebować pomocy konkretnej osoby, oznacz ją przy pomocy @Imię, aby otrzymała powiadomienie.

Messenger jest podstawową formą komunikacji do luźnych pytań.

E-mail

Od tego roku prosimy Was także o podanie adresów mailowych. Na maila będziemy wysyłać ogólne ogłoszenia (na messengerze było to problematyczne ze względu na dużą liczbę konwersacji), dlatego podaj taki adres, który regularnie sprawdzasz!

E-mail jest podstawową formą komunikacji do wysyłania plików i zgód na uczestnictwo.

Adres e-mail sztabu organizacyjnego to ops@ogae.pl.

Szukasz informacji na temat przesyłania plików?

Zajrzyj do oddzielnego działu informatora na ten temat („Wysyłka plików”).

Uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie członkowie Stowarzyszenia Konkursu Piosenki Eurowizji OGAE Polska (z wyjątkiem osób wspierających – opisane dalej).

Uczestnicy mogą występować pod pseudonimem artystycznym.

Rezygnacja z członkostwa w OGAE Polska lub jego pozbawienie wiąże się z automatycznym wykluczeniem z uczestnictwa w konkursie.

Limity uczestnictwa

Wprowadza się następujące limity uczestnictwa dla każdego członka OGAE Polska:

  • jako solista lub w duecie – 1 występ
  • jako członek zespołu (3-6 osób) – 1 występ
  • jako osoba wspierająca – bez limitu

W występie może wziąć udział maksymalnie 6 osób.

Osoby wspierające

Jako osobę wspierającą rozumie się np. tancerza, chórzystę, osobę pojawiającą się w fabule występu. Osoba wspierająca nie może pełnić wiodącej roli w występie. Dopuszcza się udział osób spoza OGAE Polska w występach wyłącznie jako osób wspierających. Osoby spoza OGAE Polska muszą wyrazić zgodę na publikację wizerunku.

Organizatorzy

Nie zezwala się na udział w konkursie organizatorów z grup A i B (A: koordynacja i komunikacja z uczestnikami, B: prowadzenie i scenariusz).

Zezwala się na udział organizatorów z grupy C (technika i montaż) w konkursie. Organizatorzy z grupy C biorący udział w konkursie będą mieć ograniczony dostęp do konwersacji z uczestnikami oraz do przesłanych przez nich plików do dnia zamknięcia zgłoszeń. Wyjątki mogą stanowić sytuacje wymagające ich uwagi (np. weryfikacja techniczna przesyłanych plików), jednak organizatorzy będą starali się ograniczać takie sytuacje do minimum.

Zgłoszenia dokonuje się poprzez formularz internetowy na stronie www.ogae.pl/playbackshow/zapisy

Start zapisów odbędzie się w środę, 8 września 2021 o godzinie 20:00. Przy zapisach obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy”.

Dopuszcza się zmienianie informacji podanych w formularzu rejestracyjnym – w tym wybranego utworu, jednak nie później niż do zamknięcia zgłoszeń. W celu zmiany podanych informacji skontaktuj się z zespołem organizacyjnym (prosimy nie wypełniać formularza ponownie).

Dopuszczone utwory

W konkursie mogą brać udział utwory, które były wykonywane w Konkursie Piosenki Eurowizji (włączając odwołaną edycję 2020) lub w Konkursie Piosenki Eurowizji dla Dzieci. Dopuszcza się także utwory, które brały udział w konkursowych częściach preselekcji do tych konkursów.

Wersje podkładów muzycznych

Do udziału w konkursie dopuszcza się zarówno utwory w wersjach studyjnych, jak i w wersjach wykonywanych na żywo. Podkład muzyczny na żywo nie musi pochodzić z konkursu lub selekcji, musi być jednak wykonywany przez oryginalnego artystę (nie dopuszcza się coverów wykonywanych przez innych artystów, dopuszcza się jednak np. duet, którego częścią jest oryginalny artysta). Dopuszcza się wersje akustyczne i inne aranżacje utworów, tak długo jak są wykonywane przez oryginalnego artystę. Dopuszcza się inne wersje językowe utworów, tak długo jak są wykonywane przez oryginalnego artystę. Nie dopuszcza się wersji instrumentalnych/karaoke.

Zablokowane utwory

W konkursie nie mogą brać udziału utwory z poprzedniej edycji OGAE Playback Show (włączając utwory z występów niekonkursowych – Interval Act) oraz utwory zarezerwowane przez organizatorów do przygotowania oprawy nadchodzącego konkursu. Lista utworów zablokowanych może być aktualizowana, z czasem możemy blokować kolejne utwory na potrzeby oprawy konkursu. Przed dokonaniem zgłoszenia sprawdź aktualną wersję listy.

Lista utworów zablokowanych w edycji 2022:

Tytuł utworuArtystaKraj i rok
A Matter Of TimeSennekBelgia 2018
AndromedaElodieWłochy 2020 (selekcje)
ArcadeDuncan LaurenceHolandia 2019
BulletproofDotterSzwecja 2020 (selekcje)
Calm After The StormThe Common LinnetsHolandia 2014
City LightsBlancheBelgia 2017
DestinyLauraEstonia 2009 (selekcje)
DiscotequeThe RoopLitwa 2021
Don’t Break MeMontaigneAustralia 2020
Higher GroundRasmussenDania 2018
La Voix d’ArethaThe DivasFrancja 2019 (selekcje)
Lost & ForgottenPeter Nalitch & FriendsRosja 2010
Love Shine A LightKatrina And The WavesWielka Brytania 1997
MaevaAmuiFrancja 2021 (selekcje)
Minn Hinsti DansPáll Óskar HjálmtýssonIslandia 1997
MirrorKamilla IsmailovaSan Marino 2015 (JESC)
MissingOla GintrowskaPolska 2016 (selekcje)
MonumentKeiinoNorwegia 2021 (selekcje)
My Little WorldClub La PerseFinlandia 2017 (selekcje)
PokušajLakaBośnia i Hercegowina 2008
SamaJustyna SteczkowskaPolska 1995
Samba Si Arbeit NoRoberto BlancoNiemcy 1979 (selekcje)
Siren SongMaruvUkraina 2019 (selekcje)
Standing StillRoman LobNiemcy 2012
Znaeš Deka ZnamVerica PandilovskaMacedonia 2000 (selekcje)
ШУМ (Shum)Go_AUkraina 2021

Podstawową zasadą nagrań jest zasada, że co nie jest zakazane, jest dozwolone. Liczymy na kreatywność uczestników, szczególnie jeśli mają potencjał pozytywnego zaskoczenia odbiorców. W razie wątpliwości odnośnie realizacji pomysłu skonsultuj się ze sztabem organizacyjnym.

Forma występu jest dowolna – np. teledysk, animacja.

Wideo nie musi być pełnym lip-sync (ruch ust symulujący śpiewanie słów w utworze), jednak lip-sync musi towarzyszyć co najmniej połowie słów w utworze.

Limit czasowy

Maksymalny limit czasowy na występ (końcowa długość przesłanego klipu konkursowego już po montażu) to 3 minuty i 30 sekund. W tym czasie muszą zawrzeć się wszystkie dodane efekty, materiały, intra, przejścia itp.

Kolejność występów

Kolejność występów zostanie ustalona w drodze losowania.

Treści niedozwolone

Nie wolno:

  • używać w nagraniach zwrotów obscenicznych lub uznawanych za obraźliwe,
  • prezentować mocno wyeksponowanej nagości,
  • prezentować treści politycznych.

Nie jest to lista zamknięta. W przypadkach budzących wątpliwości będziemy kierować się zasadą „czy mogłoby to zostać pokazane na Eurowizji?”.

W przypadku odrzucenia jakichś treści, organizatorzy poinformują uczestnika o tym fakcie oraz o powodach podjęcia takiej decyzji, postaramy się także stworzyć możliwość poprawienia materiałów. Jeśli uczestnik nie skorzysta z takiej szansy (lub nie będzie to możliwe) zastrzegamy sobie prawo do ocenzurowania materiałów budzących wątpliwość lub do całkowitej odmowy publikacji materiału, a co za tym idzie – wykluczenia z konkursu.

Aby wziąć udział w konkursie, poza klipem konkursowym trzeba również przesłać komplet materiałów towarzyszących, które zostaną wykorzystane do stworzenia konkursu (np. pocztówka). Brak przesłania wymaganych materiałów towarzyszących w wymaganym terminie może skutkować wykluczeniem z konkursu.

Pocztówka

W tym roku naszemu konkursowi po raz pierwszy będzie towarzyszyć głos komentatora, którego usłyszymy właśnie w trakcie pocztówek. Oznacza to, że jako artyści dostarczacie nam wyłącznie wideo bez dźwięku do pocztówek, a podkład muzyczny oraz głos komentatora zapewniamy my na etapie montażu konkursu.
 
Tematyka pocztówki
W kwestii tematyki pocztówek oddajemy Wam dowolność – tak długo jak będzie to zaprezentowanie was lub waszych konkursowych osobowości. Możecie nam zaprezentować siebie, swoje pasje, zabrać nas w fajne miejsce, pokazać swoje przeobrażenie w osobowość w jaką się wcielicie w występie itp. Bawcie się dobrze i pamiętajcie, że dobre pierwsze wrażenie można wywołać tylko raz!
 
Wymagania techniczne
Wideo pocztówki musi trwać równo 50 sekund – nie mniej, nie więcej. Wideo nie może mieć dźwięku (zostanie on usunięty i podmieniony na oprawę muzyczną i głos komentatora). W kwestiach technicznych obowiązują wszystkie te same wymogi co w przypadku klipów konkursowych (film nagrany poziomo, Full HD, 16:9 itp.). Na pocztówkę nie nakładajcie grafik ani napisów.
 
Tekst do komentarza
Do pocztówki musisz także wypełnić ankietę, na podstawie której przygotujemy tekst komentarza. Jeśli wolisz, możesz przygotować ten tekst samodzielnie (tekst musi być długi na 95-110 słów, czyli ok. 700 znaków ze spacjami). Dodatkowe wytyczne znajdują się w ankiecie.

Link do ankiety

Green Room

W tym roku Green Room zostanie nagrany przed konkursem i nie będzie realizowany na żywo. Uczestnictwo w nagraniach Green Roomów jest obowiązkowe. Nagrania odbędą się w formie zdalnej. Termin nagrań jest podany w zakładce „Najważniejsze daty”.

Opening

Koncept
W ramach openingu każdy z uczestników zaprezentuje flagę kraju, z którego pochodzi jego utwór konkursowy. Zaprezentowanie flagi będzie mieć miejsce poprzez odnalezienie lub stworzenie źródła światła, w którym będzie można dopatrzeć się flagi danego kraju. Źródłem światła może być np. neon, projekcja, płomień, witraż, światła przejeżdżającego samochodu itp. – limitem jest tylko Wasza kreatywność! Na koniec uczestnik wykonuje zdjęcie tak uzyskanej flagi (podobnie jak w pocztówkach Eurowizji 2014). Po wykonaniu zdjęcia przez uczestnika nałożymy na opening rozbłysk i pokażemy krótko zdjęcie flagi z nałożoną nazwą kraju.
 
Wymagania techniczne
Nagranie wykonaj bez dźwięku – samodzielnie dodamy muzykę.
Nie nakładaj samemu efektu rozbłysku ani napisów – dodamy je sami.
Dostarcz nam 2 oddzielne pliki:
  1. nagranie jak odnajdujesz/tworzysz świetlną flagę
  2. zdjęcie flagi
Czas trwania nagrania (do momentu rozbłysku) musi wynosić między 10 a 12 sekund. Inne wymagania techniczne bez zmian w stosunku do innych materiałów.
 

Behind the scenes / Wpadki

Mile widziane materiały zawierające śmieszne wpadki lub ciekawe materiały, które powstały w trakcie tworzenia występów i materiałów towarzyszących. Zostanie to wykorzystane do stworzenia klipu „behind the scenes”. Prosimy o przesyłanie nie więcej niż kilkadziesiąt sekund materiału.

Biorąc udział w konkursie, wyrażasz zgodę na publikację swojego klipu konkursowego i swojego wizerunku wewnątrz Stowarzyszenia Konkursu Miłośników Piosenki Eurowizji OGAE Polska. W przypadku zarówno swoim jak i innych osób biorących udział w występie musisz dostarczyć pisemną zgodę na publikację wizerunku od siebie i tych osób (może być skan/zdjęcie).

W przypadku osób biorących udział w więcej niż jednym występie wystarczy jednokrotne przesłanie zgody.

Pobierz zgodę w formacie PDF

Wypełnione zgody zeskanuj lub zrób im dobrej jakości zdjęcia i prześlij je na ops@ogae.pl.

Spełnienie technicznych wymogów klipu jest bardzo ważne. W przypadku materiałów złej jakości technicznej (np. bardzo słaba rozdzielczość, bardzo zła jakość dźwięku w klipie) zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia materiałów. Te wytyczne techniczne obowiązują zarówno dla klipów konkursowych, jak i materiałów towarzyszących. W razie wątpliwości skontaktuj się z zespołem organizacyjnym.

Rozdzielczość klipu

Zalecana: 1920×1080 pikseli (Full HD 1080p)
Dopuszczalna: 1280×720 pikseli (HD 720p)

Uwaga! Proszę nie przesyłać plików o rozdzielczości większej niż 1920×1080 pikseli (czyli także plików w jakości 4K) – znacznie spowalniają one proces montażu transmisji. Pliki takie będą odrzucane!

Twój program pyta 1080i czy 1080p? Wybierz 1080p.

Zalecana proporcja boków klipu

16:9 poziomo – w przypadku innej proporcji boków tło zostanie wypełnione kolorem czarnym. Dopuszczalne są także formaty kinowe (np. 2.35:1), prosimy jednak wtedy o samodzielne wyskalowanie pliku do formatu 16:9 z czarnymi pasami.

Klatkowanie

25 klatek na sekundę (fps).

Klatkowanie 30 fps jest dopuszczalne, ale niezalecane (może wtedy występować nieznaczne pogorszenie jakości klipu podczas transmisji). Proszę nie przesyłać klipów o klatkowaniu 50 fps, 60 fps lub innych.

Długość klipu

Maksymalnie 3 minuty i 30 sekund.

Format pliku

Zalecany format pliku: .mp4

Zalecany kodek: H.264 (jeśli nie wiesz o co chodzi, użyj ustawień domyślnych)

Audio

Uwaga – w poprzednich edycjach konkursu pojawił się problem z bardzo różną głośnością muzyki w dostarczonych przez uczestników klipach. Prosimy o zwrócenie specjalnej uwagi na głośność w trakcie montażu. Zmontowany klip powinien być głośny, ale nie na tyle aby trzeszczeć. Jednocześnie prosimy zwrócić uwagę na głośno i wyraźnie wypowiadane słowa w materiałach towarzyszących, bez szumu wiatru itp.

Jednym z założeń konkursu jest samodzielność uczestników w procesie tworzenia klipu (bez wsparcia zespołu organizacyjnego), jednak zespół organizacyjny może np.:
  • pomóc dobrać oprogramowanie do montażu,
  • doradzić jak korzystać z programu i jak wykonać podstawowe efekty,
  • pomóc przy bardziej zaawansowanych czynnościach technicznych (choć podstawowy montaż musi zostać wykonany po stronie uczestnika).
Uczestnicy mogą także sięgać po pomoc osób trzecich.

Na komputerze

Nie wiesz od czego zacząć? Zacznij od tego programu:
OpenShot (poziom: względnie prosty)

https://www.openshot.org/
Aplikacja pozwalająca na montaż filmów przy całkiem prostej obsłudze. Można uzyskać zdecydowanie więcej efektów niż w aplikacji „Zdjęcia” systemy Windows 10. Warta spróbowania przez niezaawansowanych. W pełni darmowa i dostępna w języku polskim.

Aplikacja „Zdjęcia” w systemie Windows 10 (poziom: bardzo prosty)
Domyślnie zainstalowana aplikacja na komputerach z systemem Windows 10 pozwala na montaż wideo. Wystarczy otworzyć dowolny filmik w tej aplikacji, po czym wybrać w prawym górnym rogu okna opcję Edytuj i utwórz / Utwórz film z tekstem.

DaVinci Resolve (poziom: średniozaawansowany)
https://www.blackmagicdesign.com/uk/products/davinciresolve/
Najbardziej zaawansowany darmowy program do montażu. Uwaga – nie mylić z DaVinci Resolve Studio, który jest programem płatnym. Stwarza dużo możliwości. Wymaga trochę lepszego komputera.

Adobe Premiere (poziom: zaawansowany)
https://www.adobe.com/pl/creativecloud/desktop-app.html
Program dla zaawansowanych, ale dający niemal nieograniczone możliwości. Dostępny w wersji darmowej na 7 dni. Wymaga całkiem dobrego komputera.

Na telefonie

Kinemaster (poziom: prosty)
https://www.kinemaster.com/
Prosta w obsłudze aplikacja umożliwiająca względnie zaawansowany montaż filmów na telefonie. Dostępna na Android i iOS. W wersji darmowej generuje plik z logiem w rogu (możliwe do rozmycia przez zespół organizacyjny).

Ze względu na duże rozmiary plików wideo zalecamy przesyłanie plików przy pomocy dysków chmurowych takich jak np. Google Drive, OneDrive lub Dropbox. Można także skorzystać z usługi www.wetransfer.com (limit wielkości 2 GB, pliki same się usuwają po tygodniu). Jeśli będziesz korzystać z usługi WeTransfer lub innej usługi chmurowej możesz podać ops@ogae.pl jako adres odbiorcy.

Ze względu na duże pogorszenie jakości materiałów i brak możliwości pobierania plików wideo, proszę nie przesyłać żadnych materiałów bezpośrednio Messengerem.

Zakaz publikacji materiałów przed konkursem

Zgłoszony klip konkursowy oraz jego fragmenty, stopklatki, materiały towarzyszące, zajawki, teasery itp. nie mogą być publikowane w żadnej formie przed konkursem – z wyjątkiem sytuacji dopuszczonych w ramach tygodnia promocyjnego. Dotyczy to zwłaszcza materiałów publikowanych w prywatnych mediach społecznościowych uczestników.

Tydzień promocyjny

Publikowanie zajawek jest dozwolone dopiero w trakcie tygodnia promocyjnego (termin w zakładce „Najważniejsze daty”).

W tych dniach będziecie mogli publikować na grupie Members oraz na prywatnych mediach społecznościowych materiały promujące Wasze występy. Zalecamy jednak, by nie publikować całych fragmentów występów, a raczej drobne zajawki, nie zdradzające zbyt wiele. Zachowajcie najlepsze na konkurs!

W przypadku jeśli jednak podejmiecie decyzję o publikacji fragmentu występu przed konkursem, dopuszczalne jest tylko opublikowanie fragmentu nie dłuższego niż 15 sekund.

Ujawnienie pseudonimów

W trakcie losowania zostaną ujawnione następujące informacje o występach:

  • pseudonim artysty,
  • faktyczna tożsamość artysty (lub członków duetu/zespołu) jeśli jest oczywista, np. pseudonim nawiązuje do imienia, nazwiska, pseudonimu znanego w kręgu OGAE Polska,
  • tytuł utworu,
  • szczegóły dotyczące oryginalnego występu na Eurowizji lub w selekcjach,
  • to czy artysta wykonuje występ solowo/w duecie/zespołowo/z osobami wspierającymi.

W trakcie losowania nie zostaną ujawnione informacje:

  • faktyczna tożsamość artysty (lub członków duetu/zespołu) – jeśli nie jest oczywista dla członków OGAE Polska,
  • szczegóły występu.

W przypadku nieujawnienia swojej tożsamości podczas losowania artyści mogą samodzielnie się ujawnić (np. w komentarzach pod transmisją losowania, pod grafiką z kolejnością startową, w rozmowach prywatnych). Nie dopuszcza się jednak publikowania dedykowanych treści ujawniających tożsamość artysty przed tygodniem promocyjnym (zostanie to potraktowane jako niedozwolona forma promocji).

W tym roku nie będzie próby generalnej, ponieważ green room nie będzie transmitowany na żywo.

Prawo głosu mają wyłącznie członkowie OGAE Polska, w tym artyści biorący udział w konkursie. Zabrania się oddawania głosu na samego siebie.

Głosowanie odbywa się w systemie eurowizyjnym: każdy ma do przyznania 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 pkt. W przypadku remisu obowiązują zasady identyczne jak na Konkursie Piosenki Eurowizji.

Głosowanie zostanie przeprowadzone na żywo podczas transmisji, przez formularz do głosowania dostępny pod linkiem wskazanym w jej trakcie. Formularz będzie dostępny po podaniu kodu PIN lub po zalogowaniu się. PIN do głosowania zostanie przypomniany wszystkim członkom OGAE Polska mailowo na kilka dni przed transmisją.

W zależności od warunków technicznych i społecznych (pandemia) łączenia będą przeprowadzone indywidualnie lub łącząc się z grupami zorganizowanymi, np. podczas imprez oddziałów regionalnych. Pozostałe głosy zostaną zsumowane w ramach televotingu.

Głos każdego członka OGAE Polska ma tę samą wagę – niezależnie od tego czy głosujesz w trakcie wideopołączenia, czy Twoje punkty są podawane jako televoting.

Łączenia będą realizowane wskazanym komunikatorem. Na moment wydania informatora łączenia indywidualne będą realizowane za pomocą komunikatora Messenger.

Organizatorzy opublikują szczegółowe wyniki po konkursie.

W przypadku zaistnienia ważnych okoliczności lub pojawienia się nowych potrzeb zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia korekt/zmian w zasadach konkursu.

W przypadku rażącego naruszenia zasad, łamania zasad społecznego współżycia lub zachowań sprzecznych z duchem fair-play zastrzegamy sobie prawo do wykluczenia uczestnika z konkursu. Wszelkie sytuacje niejasne będziemy starali się rozstrzygać na korzyść uczestnika, przy jednoczesnej dbałości zarówno o zasady fair-play, jak i jakość konkursu.

Mamy nadzieję, że będziecie się wspaniale bawić w kolejnej edycji OGAE Playback Show!
Zapraszamy do uczestnictwa!