
Regulamin 19. Konkursu Karaoke OGAE Polska
❗Formularz zgłoszeniowy
I. Zasady ogólne i koordynacja
II. Uczestnicy
III. Zgłoszenia
IV. Podkład muzyczny
V. Kolejność występów
VI. Próby
VII. Jurorzy i głosowanie
VIII. Przepisy końcowe
Zarezerwowane utwory
❗Formularz zgłoszeniowy
I. Zasady ogólne i koordynacja
- Organizatorem 19. Konkursu Karaoke OGAE Polska (zwanego dalej konkursem) jest zarząd Stowarzyszenia Miłośników Konkursu Piosenki Eurowizji OGAE Polska.
- Konkurs odbędzie się 3 września 2022 roku podczas 19. Konwentu OGAE Polska (zwanego dalej konwentem) i rozpocznie się o godzinie 21:00.
- Koordynator 19. Konkursu Karaoke OGAE Polska (zwany dalej koordynatorem) nadzoruje organizację i jest odpowiedzialny za całość konkursu przed organizatorem.
- Koordynatorem konkursu jest Ernest Wietrzychowski.
- Kontakt z koordynatorem odbywa się za pośrednictwem maila konkurs.karaoke@ogae.pl.
- Koordynator umieszcza komunikaty dotyczące konkursu w grupie members.ogae.pl w serwisie społecznościowym Facebook.
II. Uczestnicy
- Wykonawca indywidualny lub zespół zwani są w dalszej treści regulaminu uczestnikami.
- Uczestnik nie może być jednocześnie prowadzącym konkurs.
- Uczestnikami mogą być tylko uczestnicy konwentu.
- Uczestnik może przesłać tylko jedno zgłoszenie.
- Uczestnik może wystąpić pod pseudonimem artystycznym, który powinien zostać zgłoszony koordynatorowi najpóźniej do momentu zamknięcia zgłoszeń.
- W celu ułatwienia tworzenia grafik zespół ma obowiązek przyjąć nazwę.
- Uczestnik wykonuje zgłoszony przez siebie utwór na żywo.
- Uczestnik może uczestniczyć w występie innego uczestnika jako artysta wspomagający.
- Mikrofony artystów wspomagających będą w trakcie występów wyłączone.
- Maksymalna liczba osób na scenie w trakcie jednego występu to 6 osób.
- Uczestnik wyraża zgodę na udział w programie artystycznym otwierającym konkurs oraz programie artystycznym przygotowanym po zakończeniu głosowania.
- Uczestnik zobowiązuje się do przygotowania materiałów zleconych przez koordynatora (nagranie „pocztówki”, pozdrowień) w terminie i formacie określonym przez niego, a w przypadku nie przesłania takich materiałów, wyrażają zgodę na wykorzystanie materiałów z jego udziałem nagranych w latach wcześniejszych lub ogólnodostępnych.
III. Zgłoszenia
- Zgłoszony utwór musi spełniać następujące warunki:
- być wykonywanym podczas Konkursu Piosenki Eurowizji w latach 1956-2022 lub
- być zgłoszonym do Konkursu Piosenki Eurowizji w 2020 roku lub
- być wykonywanym podczas Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci w latach 2003-2021 lub
- być wykonywanym podczas konkursowej części preselekcji do Konkursu Piosenki Eurowizji wyemitowanych na antenach telewizyjnych lub innych konkursów krajowych, w których wygrana uprawnia do reprezentowania kraju podczas Konkursu Piosenki Eurowizji,
- mieć wersję karaoke lub wersję instrumentalną,
- być piosenką, która nie była wykonywana w ramach 18. Konkursu Karaoke OGAE Polska, zgodnie z listą niedostępnych utworów,
- być piosenką, która nie jest zarezerwowana przez organizatorów do wykonania w programie artystycznym otwierającym konkurs lub programie artystycznym przygotowanym po zakończeniu głosowania.
- Lista utworów, o których mowa w pkt 19 litera f i g stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
- Nie dopuszcza się wykonywania tego samego utworu przez dwóch lub więcej uczestników.
- Zgłoszenia do udziału w konkursie przyjmowane będą od 20 czerwca 2022 roku, od godz. 19:00 do 30 czerwca 2022 roku, do godz. 23:59 lub do osiągnięcia liczby 20 zgłoszeń poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie http://ogae.pl/konkurs-karaoke w zakładce „formularz zgłoszeniowy”.
- Zgłoszenie uważa się za pełne, jeśli został do niego dołączony plik z podkładem lub podkład został przesłany na adres poczty elektronicznej określony w pkt 5 regulaminu, najpóźniej następnego dnia po potwierdzeniu zgłoszenia przez koordynatora.
- Nie przesłanie podkładu w terminie określonym w pkt 23 powoduje skreślenie z listy uczestników.
- Po przesłaniu zgłoszenia, kontakt uczestników z koordynatorem odbywa się za pośrednictwem maila określonego w pkt 5 regulaminu.
- Koordynator tworzy listę główną i listę rezerwową zgłoszeń.
- Na listę główną znajdą się pierwsze 20 zgłoszeń potwierdzonych przez koordynatora.
- Na listę rezerwową zostaną wpisane zgłoszenia po osiągnięciu liczby 20 osób na liście głównej.
- W przypadku rezygnacji uczestnika z listy głównej, koordynator informuje o tym kolejną osobę z listy rezerwowej, proponując jej wpisanie na listę główną.
- W razie zgłoszenia przez dwóch lub więcej uczestników tego samego utworu pierwszeństwo ma zgłoszenie tego uczestnika, które zostało wcześniej zarejestrowane przez system, a w przypadku zmiany utworu, którego wiadomość o zmianie utworu została wcześniej przesłana na adres e-mail określony w pkt 5 regulaminu.
- Po przesłaniu zgłoszenia uczestnik otrzyma automatyczne potwierdzenie zarejestrowania zgłoszenia wysyłane przez serwer, które nie jest potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
- Ostateczne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przesyła koordynator pocztą elektroniczną za pośrednictwem maila wskazanego w pkt 5 po weryfikacji, czy dany utwór nie był wcześniej zgłoszony lub nie znajduje się na liście zarezerwowanych utworów.
- Do momentu zamknięcia zgłoszeń uczestnik może zmienić wybrany utwór pod warunkiem, że nie został on wcześniej zgłoszony przez innego uczestnika lub nie stanowi utworu z listy zarezerwowanych utworów.
- Zmiana utworu odbywa się za pośrednictwem maila wskazanego w pkt 5.
IV. Podkład muzyczny
- Podkład muzyczny zapewnia uczestnik w porozumieniu z koordynatorem konkursu.
- Podkład muzyczny musi być zbliżony w brzmieniu do oryginalnego utworu i nie powinien trwać dłużej niż 3 minuty (z tolerancją ± 10%).
- Podkład muzyczny może zawierać głosy ludzkie (chórki), jeśli taka wersja znajduje się na oficjalnej składance.
V. Kolejność występów
- W formularzu zgłoszeniowym uczestnik wybiera jeden ze sposobów ustalenia jego miejsca startowego: losowanie lub przypisanie przez koordynatora.
- W pierwszym terminie zostanie przeprowadzone losowanie, a pozostałe po losowaniu miejsca zostaną przypisane przez koordynatora.
- Losowanie odbędzie się w terminie ustalonym przez koordynatora i osobę losującą, a o terminie losowania uczestnicy informowani zostaną na 2 dni przed jego przeprowadzeniem.
- Przebieg losowania zostanie zarejestrowany i udostępniony uczestnikom w grupie members.ogae.pl w serwisie społecznościowym Facebook.
VI. Próby
- Organizator zobowiązuje się do przeprowadzenia co najmniej:
- jednej próby technicznej,
- jednej próby generalnej.
- Próby odbywają się w miarę technicznych możliwości i bez udziału publiczności.
- W przypadku nie stawienia się na próbę techniczną w wyznaczonym czasie, koordynator ma prawo odmówić przeprowadzenia próby.
- Fragmenty prób mogą być nagrywane i udostępniane członkom stowarzyszenia w grupie members.ogae.pl w serwisie społecznościowym Facebook.
- W próbie generalnej biorą udział wszyscy uczestnicy.
- Nie przewiduje się możliwości zmian przebiegu występu po próbie generalnej, chyba że jest to uzasadnione nieprzewidzianymi okolicznościami.
VII. Jurorzy i głosowanie
- Jurorem jest każdy uczestnik konwentu, a także osoby towarzyszące, których głosy podawane są jako jeden zestaw punktów.
- Uczestnicy nie są jurorami.
- Głosowanie zostanie przeprowadzone za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej, do której dane dostępowe zostaną członkom przekazane razem z rezerwowymi kartami do głosowania, które mogą zostać użyte w przypadku awarii formularza.
- Każdy juror przyznaje najlepszym wykonaniom piosenek punkty wg schematu 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 i 1 punkt.
- W przypadku mniejszej liczby zgłoszeń niż 10 wg tego schematu oceniając wszystkie konkursowe utwory np. przy dziewięciu utworach kończąc głosowanie na 2 pkt.
- Artysta wspomagający bierze udział w głosowaniu na zasadach ogólnych z zastrzeżeniem, że nie może przyznać żadnych punktów uczestnikowi, w występie którego brał udział.
- Komisja powołana przez koordynatora, składająca się z koordynatora oraz dwóch uczestników konwentu, dokona zliczenia oddanych głosów.
- Głosowanie i zliczenie głosów trwa 45 minut, od momentu ogłoszenia przerwy na głosowanie, a głosy oddane po upływie tego czasu nie zostaną uwzględnione w punktacji końcowej.
- Konkurs wygrywa uczestnik, który otrzyma największą liczbę punktów.
- W przypadku remisu wygrywa uczestnik, który otrzymał punkty od największej liczby jurorów.
- Gdyby nadal nie uzyskano rozstrzygnięcia, liczona będzie kolejno większa liczba przyznanych najwyższych ocen, aż do momentu wyłonienia zwycięzcy.
VIII. Przepisy końcowe
- Regulamin obowiązuje z chwilą publikacji na stronie https://ogae.pl/konkurs-karaoke.
- W przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych w niniejszym regulaminie, decyzję o jego zmianie lub doprecyzowaniu podejmuje koordynator po konsultacji z organizatorem.
- Obowiązującą wersją regulaminu jest obecnie opublikowana na stronie https://ogae.pl/konkurs-karaoke.
- O zmianie regulaminu koordynator zawiadamia uczestników w sposób określony w pkt 5, przesyłając krótkie podsumowanie zmienionych zapisów oraz publikuje jego nową wersję na stronie: https://ogae.pl/konkurs-karaoke.
- Organizator rezerwuje sobie prawo używania nagrań wideo oraz zdjęć z przygotowań i przebiegu konkursu na wewnętrzne potrzeby stowarzyszenia.
Zarezerwowane utwory
- Katja Ebstein – Theater (Niemcy, 1980, ESC)
- Marie N – I wanna (Łotwa, 2002, ESC)
- Sertab – Every way that I can (Turcja, 2003, ESC)
- Lou – Let’s Get Happy (Niemcy, 2004, ESC)
- Boaz – The Fire In Your Eyes (Izrael, 2008, ESC)
- Mor ve Ötesi – Deli (Turcja, 2008, ESC)
- Femke – Een Kusje Meer (Belgia, 2011, JESC)
- Rambo Amadeus – Euro Neuro (Czarnogóra, 2012, ESC)
- Dima Bilan i Yulia Volkova – Back To Her Future (Rosja, 2012, PRE)
- Mandinga – Zaleilah (Rumunia, 2012, ESC)
- The Makemakes – I Am Yours (Austria, 2015, ESC)
- Monika Kuszyńska – In The Name Of Love (Polska, 2015, ESC)
- Francesca Michielin – Nessun grado di separazione (Włochy, 2015, ESC)
- Dihaj – Skeletons (Azerbejdżan, 2017, ESC)
- Jacques Houdek – My Friend (Chorwacja, 2017, ESC)
- Kasia Moś – Flashlight (Polska, 2017, ESC)
- Tayanna – Леля (Ёла) (Ukraina, 2018, PRE)
- Indira – You will never break my heart (Chorwacja, 2019, PRE)
- Leonora – Love Is Forever (Dania, 2019, ESC)
- Viki Gabor – Superhero (Polska, 2019, JESC)
- Nevena Božović – Kruna (Serbia, 2019, ESC)
- Maruv – Siren Song (Ukraina, 2019, PRE)
- Paul Rey – Talking In My Sleep (Szwecja, 2020, PRE)
- Anxhela Peristeri – Karma (Albania, 2021, ESC)
- Hooverphonic – The Wrong Place (Belgia, 2021, ESC)
- The Roop – Discoteque (Litwa, 2021, ESC)
- Destiny – Je me casse (Malta, 2021, ESC)
- Sara James – Somebody (Polska, 2021, JESC)
- Manizha – Russian woman (Rosja, 2021, ESC)
- Senhit – Adrenalina (San Marino, 2021, ESC)
- Eric Saade – Every minute (Szwecja, 2021, PRE)