Przekazujemy podsumowanie przygotowanej po tegorocznym Konwencie ankiety. Zebraliśmy 51 ankiet, za co bardzo dziękujemy. Wnioski z ankiety uwzględnimy przy organizacji kolejnych konwentów.
Poniżej przedstawiamy podsumowanie wyników ankiety – statystyczne, opisowe oraz komentarze poszczególnych osób zaangażowanych w przygotowanie konwentu.
Informacje wstępne o ankiecie
Zebraliśmy 51 ankiet.
Średnia ocena konwentu w tej ankiecie to 4,49 w skali 1-5.
Ocena ogólnej organizacji konwentu
Kontakt z organizatorami był łatwy i bezproblemowy | 4,65 |
Proces zapisów był prosty i przejrzysty | 4,60 |
Wysyłane informacje były wystarczające i czytelne | 4,49 |
Wszystkie elementy programu konwentu były mi znane | 4,35 |
Dyżury trzeźwości były dobrym pomysłem | 4,35 |
Ramowy program konwentu był atrakcyjny i ciekawy | 4,20 |
Koszt był atrakcyjny i adekwatny do oferty | 4,12 |
Polityka bezpieczeństwa sprawdziła się | 4,12 |
Ocena miejsca pobytu
Personel obiektu | 4,86 |
Lokalizacja | 4,04 |
Obiady | 3,88 |
Ogólne wrażenie | 3,80 |
Kolacje | 3,78 |
Śniadania | 3,61 |
Wyposażenie hotelu | 3,60 |
Jakość pokojów | 3,49 |
Czystość w pokojach | 3,49 |
SPA | 2,29 |
Ocena programu konwentu
Wykłady były interesujące | 4,38 |
Imprezy były dobrze przygotowane | 4,24 |
Mieliśmy dużo miejsc do wspólnej integracji | 4,16 |
Imprezy wieczorne były różnorodne | 4,12 |
Było sporo czasu na integrację | 3,86 |
Program był zbyt intensywny | 3,22 |
Poszczególne elementy oceniono następująco:
20. Konkurs Karaoke OGAE Polska | 4,94 |
Eurowizyjne Najsłabsze Ogniwo | 4,76 |
Wykład “Bez granic, czyli blaski i cienie polskich preselekcji 2003” | 4,76 |
Afterparty po gali 20-lecia Konkursu Karaoke | 4,61 |
Spotkanie z zarządem | 4,59 |
Panel “Jawni OGAE-owicze, czyli od ilu lat mamy już problem z Eurowizją” | 4,58 |
Gala 20-lecia Konkursu Karaoke | 4,55 |
Wykład “Dlaczego wszyscy boją się rodziny Kelmendich? Bałkany mniej znane” | 4,50 |
Q&A z redakcją eurowizja.org | 4,50 |
Walne zebranie członków | 4,38 |
Noc Psychofanek | 4,37 |
Divorce Party | 4,22 |
Welcome Desk | 4,19 |
Gladiator Anti-Crisis Party | 4,12 |
Gazetka “Rzycie na gorąco” | 4,03 |
Kszest konwentowych dziewic | 3,88 |
Ocena Konkursu Karaoke
Ogólne wrażenie | 4,84 |
Czas trwania | 4,80 |
Oświetlenie | 4,78 |
Przygotowanie sali | 4,78 |
Scena | 4,61 |
Prowadzenie | 4,55 |
Nagłośnienie | 4,29 |
Ocena własnego pobytu
Cieszę się z pobytu | 4,73 |
Na pewno przyjadę za rok | 4,55 |
Polecę konwent innej osobie | 4,43 |
Komentarze do wyników
Po przeprowadzeniu ankiety zebraliśmy wszystkie uwagi opisowe, pogrupowaliśmy je w bloki i przekazaliśmy do osób odpowiedzialnych za poszczególne segmenty organizacji konwentu. Poniżej prezentujemy zebrane uwagi i komentarze organizatorów.
Wybór miejsca, ceny, jakość obiektu
W zakresie wyboru miejsca konwentu pojawiały się sugestie dot. miejsca dogodnego dla możliwie dużej grupy osób. Pojawiały się krytyczne opinie dot. czystości obiektu oraz kiepskiej jakości SPA. Pojawiały się sugestie dot. posiłków i kawy. Kiepsko ocenione zostały śniadania i kolacje (mało jedzenia, brak kawy, przyprawy), ale pojawiały się też pozytywne opinie dot. obiadów (wielkość porcji, sytość).
Zarząd: Bardzo dziękujemy Wam za wzięcie udziału w ankiecie konwentowej. Jej wyniki zostały w pierwszej kolejności przekazane osobom, które odpowiadały za poszczególne wydarzenia, omówiliśmy je, podzieliliśmy się przemyśleniami oraz wzięliśmy pod uwagę wszystkie głosy przy poszukiwaniu ośrodka na przyszły rok, które są w toku. Mamy świadomość wszelkich mankamentów, dotyczących obiektu w Szczecinku, przede wszystkim jego czystości. Na pewno również w przyszłym roku obecność SPA nie będzie żadnym decydującym czynnikiem. Utrzymamy z kolei trzy posiłki. Co do lokalizacji, bardzo byśmy chcieli, żeby konwent w 2024 odbył się w bliżej centrum Polski oraz jeszcze w sierpniu. Nie jest to łatwe z uwagi na sezon weselny i naszą liczebność, ale robimy, co możemy, żeby ten plan udało się zrealizować. Jeśli macie na oku jakiś obiekt w Waszej okolicy, dawajcie nam znać. Co do samego programu, z pewnością w przyszłym roku nie będzie tylu aktywności, więc i przestrzeń do integracji w luźniejszej atmosferze będzie większa. Wróci również ognisko/grill wraz ze śpiewami i anegdotami, jak to miało miejsce w Kościerzynie czy Wiśle. Z tego miejsca raz jeszcze dziękujemy wszystkim osobom, które włączyły się w organizację konwentu: gospodarzom imprez, pomysłodawcom wykładów, gier, zabaw, uczestnikom Ksztu, Welcome Desku, ekipie technicznej 20. KK i Gali 20-lecia, prowadzącym. Wszyscy tę społeczność tworzymy (także jeśli chodzi o atmosferę, życzliwość, klimat, inkluzywność), zaś zaangażowanie jest w przypadku stowarzyszenia rzeczą fundamentalną. Nasze działania są działaniami pro bono, podejmujemy starania, by ten wyjątkowy czas w roku był jak najbardziej dostępny dla osób członkowskich, by włączyć ich jak najwięcej we wszelkie aktywności. Dołożyliśmy starań, by wszystkie chętne osoby miały możliwość zorganizowania imprez, najczęściej w kolektywie, ale nie zawsze otrzymywaliśmy na takie działanie zgodę. Z kolei skrócenie walnego nie wynikało z naszej niechęci wobec rozmowy z Wami (zorganizowaliśmy dodatkowe spotkanie z zarządem, w luźniejszej atmosferze), ale z konieczności przeprowadzenia prób przed galą 20-lecia Konkursu Karaoke. W razie pytań, wątpliwości i sugestii pozostajemy do Waszej dyspozycji. Na pewno w przypadku znalezienia odpowiedniego obiektu na przyszłoroczny konwent poinformujemy Was o tym najszybciej, jak to będzie możliwe.
Gazetka konwentowa, Welcome Desk
W kontekście gazetki pojawiły się sugestie, by więcej uwagi poświęcić treściom publikowanym w gazetce. Zwracano uwagę, że forma elektroniczna cieszyła się w ocenie komentujących mniejszym powodzeniem niż papierowa. W kontekście Welcome pojawiła się prośba o drink bezalkoholowy. W kontekście obu wydarzeń pojawiał się temat powtarzalności organizowanych wydarzeń konwentowych.
Michał Dobrodziej – Rewoliński: Zarówno Welcome Deska, jak i gazeta konwentowa (niezależnie od tytułu) były dotychczas inicjatywami oddolnymi, w większości finansowanymi ze środków własnych (poza gadżetami) i nie były narzucone przez Zarząd. Dlatego na wstępie chciałbym podziękować Osobom, które w oba te projekty przez wszystkie lata ich istnienia były zaangażowane. Lista jest długa, więc nie będzie imienna. Każda z tych Osób poświęciła swój czas i dała z siebie wszystko, by cieszyć uczestników Konwentów.
Od początku Welcome Deskowi przyświecał cel uhonorowania przybyłych, powitania ich trochę lepiej niż zwykłym odebraniem klucza z recepcji i pozostawieniu samym sobie. Przede wszystkim miała to być również przestrzeń do spotkania. Co do drinka bezalkoholowego – zawsze jest opcja dla osób bez procentów (a nawet wege, jeśli była taka potrzeba). Jeśli osoba zgłaszająca ten fakt nie była doinformowana-przepraszam.
Od pewnego czasu też udawało się to połączyć tematycznie z imprezą otwarcia, co wydawało się ciekawym posunięciem organizacyjnym. W tym roku w przygotowania Gladiator Antycrisis Party (i chyba tylko w tę imprezę) były zaangażowane osoby debiutujące w roli organizatorów imprez i chyba bardzo dobrze sobie z tym poradziły. To właśnie wizja przyszłości, by osoby zaprawione w boju brały pod skrzydła debiutantów. Zaznaczę tylko, że nie sami organizatorzy decydowali o podziale dni imprezowych.
Gazeta zawsze będzie budziła kontrowersje. Artykuły jednym do gustu przypadną, innym nie. Jest to zwyczajnie humorystyczny dodatek. Ze względu na wyjątkowo dużą liczbę uczestników, która była wspaniałym wynikiem, nie daliśmy rady wydrukować tego numeru, ponieważ przerosło to możliwości finansowe, co jest dość zrozumiałe, ponieważ wszyscy mniej więcej wiemy jakimi środkami finansowymi dysponuje Stowarzyszenie. Po sprawdzeniu ofert druku nawet nie podejmowaliśmy rozmów na ten temat, żeby nie obciążać funduszy OGAE.
Wojtek Proma: Opcja bezalkoholowa w trakcie welcome desku była dostępna. Przepraszam, jeśli przy kimś przeoczyliśmy poinformowanie o tej opcji.
Oceny przyjmuję oczywiście z pokorą. Również liczę na przygotowanie przez zarząd bardziej przejrzystej formuły przyznawania organizacji imprez w przyszłości. Jest to chyba niezbędne, gdyż w wąskiej grupie organizatorów imprez konwentowych pojawiły się tylko osoby, które imprezy ostatecznie organizowały. Oznacza to, że były osoby, które chciały się zaangażować, ale do grupy organizatorów nie zostały ostatecznie włączone. Brak jasnych reguł będzie w przyszłości dalej prowadził do podobnych sytuacji.
Ze swojej strony dodam przy okazji, że również kwestie zaangażowania podejmiemy w przygotowywanym właśnie guidebooku dla nowych członków OGAE Polska. Może dzięki temu uda się nam wspólnie wypracować standardy, wedle których osoby członkowskie będą mogły skutecznie zgłaszać swoje pomysły i chęci organizacyjne.
Korzystając z możliwości, chciałbym też jeszcze raz podziękować całemu zespołowi, który przez kilka tygodni był zaangażowany w przygotowywanie atrakcji pierwszego dnia konwentu: Michałowi, Karolinie, Michałowi i Ernestowi. Podziękowania także dla wspaniałej grupy o mocnych płucach, która całe popołudnie walczyła ze święcącymi balonami . Za pomoc techniczną dziękuję także Michałowi, Arturowi i ponownie Ernestowi. Za mocne wsparcie z zarządu ciepłe słowa kieruję także do Ewy, Bartka i Maćka.
Divorce Party
W kontekście Divorce Party pojawiła się prośba, by na konwencie była muzyka wyłącznie eurowizyjna.
Tomek Berkowski: Nie jest prawdą, że “niemalże połowa utworów nie miała nic wspólnego z Eurowizją”. Owszem, na playliście się znalazło kilka (około 5) piosenek artystów, którzy z Konkursem Piosenki Eurowizji nie mają żadnych związków. Poza tym znalazło się kilka utworów (również około 5) artystów eurowizyjnych, które nie brały udziału w konkursie bądź selekcjach do niego. Pozostała, zdecydowana większość utworów były utworami czy z Eurowizji, czy z selekcji do nich. Jeżeli ktoś nie ogląda selekcji lub też nie zna takich piosenek, nie powinien od razu twierdzić, że taka czy inna piosenka nie ma nic wspólnego z Eurowizją 🙂
Kszest dziewic konwentowych
W ankiecie pojawiały się przede wszystkim spostrzeżenia o wyczerpaniu się aktualnej formuły gry. Padały propozycje: rozłożenia gry na cały konwent, odświeżeniu zadań, większym zaangażowaniu debiutantów w rozwiązywanie zagadek. Przy okazji powracały pomysły ze stworzeniem roli buddiego i pracami na guidebookiem.
Bartek Radomski: przede wszystkim bardzo dziękuję za liczny udział w zabawie w tym roku i wszystkie dotychczasowe edycje. Tegoroczny Kszest był największym, z ponad 20 parami. Z mojej perspektywy skupiłem się więc na tym, żeby powtórzyć to, co sprawdzało się do tej pory, a ryzyko niepowodzenia gry było jak najniższe. Rozumiem i zgadzam się z opinią o powtarzalności i potrzebie odświeżenia, co zresztą sygnalizowałem w trakcie prac organizacyjnych. W tym roku próbą odświeżenia była stacja zaproponowana i zorganizowana przez Wojtka Olszowskiego. Myślę, że formuła gry integracyjnej w przyszłym roku będzie przedmiotem jakiegoś rodzaju konkursu, dlatego zachęcam też do zastanowienia się, jak zabawa mogłaby wyglądać w przyszłości.
Konkurs karaoke
Konkurs karaoke został oceniony pozytywnie. Wpłynęło wiele uwag, które przekazane zostały zespołowi karaoke. Krytyczne uwagi dotyczyły tematów takich jak doprecyzowanie regulaminu oraz świateł.
Artur Zieliński: Na wstępie bardzo chciałbym podziękować za rewelacyjną ocenę naszej pracy przy tegorocznym konkursie. Średnia bliska 5,0 jest dla nas niesamowitą nagrodą za miesiące pracy przy projekcie. Dla mnie osobiście również jest mega ważna i motywująca, ponieważ był to pierwszy konkurs, który miałem szansę koordynować. Ogromnie, ogromnie dziękuję! Motywuje to do dalszej, jeszcze cięższej pracy, bo jest kilka kwestii do poprawy i ulepszenia. Na pewno pochylimy się nad kształtem regulaminu, by był dopracowany i brał pod uwagę różne wypadkowe, które pojawiają się na etapie zgłoszeń oraz w dalszych etapach organizacji. Kwestia świateł – jestem świadomy, że ostrzeżenie epileptyczne pojawiło się za późno, bo tak naprawdę o 21:00 przy rozpoczęciu konkursu. Dopilnuję, żeby w przyszłym roku komunikaty pojawiały się stosunkowo wcześniej. Kwestia sali, nagłośnienia i innych czynników technicznych. Cieszę się, że macie świadomość, że niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, ale to, co możemy w przyszłości ulepszyć, będziemy ulepszać. Powstaje ramowy kosztorys sprzętu, który będzie wykorzystywany przy konkursie, jak i przy innych wydarzeniach. Chcemy w ciągu kilku lat się usamodzielnić pod względem nagłośnienia oraz oświetlenia. Będzie to proces kilkuletni, ale staramy się, żeby plany sięgały dużo dalej. Z tego miejsca bardzo chciałbym jeszcze raz podziękować prawie 30-osobowej grupie ludzi, która dołożyła cegiełkę do organizacji. Pamiętajcie, że jestem otwarty na wszelkie propozycje, sugestie oraz chęć pomocy. Możecie do mnie pisać nawet w grudniu, jeżeli przyszła Wam do głowy jakaś wolna myśl – wszystko zostanie przegadane. Do zobaczenia za rok, na mam nadzieję, jeszcze lepszym konkursie.